tisdag, augusti 11, 2009

Uppe med tuppen

Sommarlov ska ju betyda sovmorgon. Och det har jag, hela 20 minuter senare går jag upp nu på sommaren. Går upp och kokar gröt till Maken och fixar kaffe.

Nu är det inte så att det är Maken som tycker jag ska gå upp. Nej. Det är jag som självmant ställer klockan på sex och går upp först av alla, för jag tycker om att vara uppe först. Duscha först. Äta min frukost ifred framför datorn.

Vad som är värdelöst är att jag sedan en vecka tillbaka vaknat vid fem och sen är det omöjligt att somna om.

Blä.

Idag ska jag och barnen till IKEA. Behöver lite av varje, bland annat lingonsylt och några nya kuddar.

1 kommentar:

Taina sa...

Till IKEA i New Haven åker jag varannan månad. Fyller också på med lingonsylt, köttbullar samt Marabou choklad! Gott!
Men idag blir det en ledig dag och lite bad i poolen nu när det är såååå varmt här i CT.