tisdag, april 28, 2009

Huvudvärk av att spendera pengar

Jag får huvudvärk av att göra av med mycket pengar. Inte om jag spenderar hundra dollar, det är ok. Vi snackar betydligt mera pengar än så.

Idag fick jag en sprängande huvudvärk just innan jag köpte en tvättmaskin och torktumlare.

Timmen innan hade jag betalat fastighetsskatten för vårt hus, flera tusen dollar, och det var ändå bara en fjärdedel av skatten. (man betalar fyra gånger om året)

Jag är ingen bra lyxhustru. Finns det nån kurs på Yale om hur man bekymmerslöst spenderar pengar?

Vädret idag kanske gjorde sitt: typ 30 grC.

3 kommentarer:

Carina sa...

Usch...jag får huvudvärk av att veta att ni har så härligt, fantastiskt alldeles underbart Westportväder...jag vill vara där NU!!!

kram Carina

Sporty Spice sa...

Ja, det finns kanske en distanskurs i vårdslöshet och lyxhustruri? =)

kalasLotta sa...

Mitt trick är att skriva checkar - det känns så på låtsas...som om man är 5 år och leker bank.

Konto/kredit kort gör oxå mindre ont.


Annars kan man som jag leva kvar i SEK-världen och välja att se 79 dollar som 79 kronor...känns betydligt bättre...