fredag, juni 06, 2008

Kort men fortfarande långt

Aldrig mera denna frisörsalong! Det är alltid ett lotteri, har haft samma frisör många gånger till barnen men det verkar vara dagsformen som avgör om det blir bra eller inte. Men this is it!

Dottern är ju enkel att klippa, i princip bara rakt av, topparna en cm. Men Sonen, hans långa hår måste komma till sin rätt, och det får varkej bli hockeyfrilla eller för kort eller för lite uppklippt. Igår lyckades inte frisören, inte helelr förstod hon när jag förklarade att han behövde klippas upp mer, more layers.

Så vi åkte hem och jag fixade till det själv. Klippte mycket! Och det blev bra.

Nästa gång tar jag barnen till min egen frisör, hon är från Slovakien och kan verkligen klippa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad jag känner igen mig. Jag står och klipper till allt min frisör missat efter varje besök (hon är så upptagen med att prata och skratta att hon alltid missar en massa och klipper snett och helt utan känsla) och varje gång fönar hon det puffigt och fluffigt trots att jag varje gång säger att jag inte vill ha det så. Grrrr. Men nu har jag "gjort slut" med henne och ska pröva en ny salong. Håll tummarna! Jag saknar min frisök Darren på DOM Haidressing på Krukmakargatan. =(