onsdag, maj 28, 2008

Myggor inte välkomna

Idag har jag satt upp fler myggfönster här hemma. Vi har till alla fönster men eftersom det är så varmt och fuktigt på sommaren här, vädrar man inte så mycket utan använder luftkonditioneringen istället. Nu har jag myggfönster överallt där jag tycker vi behöver.

Fast myggen har inte vaknat ännu, bara några rackare. Det gäller dock att vara steget före myggen. Myggfönster är annars en fantastisk uppfinning, just love it.

Imorgon torsdag ska jag och väninnan A till New York. Men precis som Askungen måste vi vara hemma en viss tid, i vårt fall innan skolbussen kommer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Något jag älskar är vår nätdörr! Fattar inte varför folk inte har det i Sverige (där man faktiskt kan ha dörren öppen utan att släppa ut all kall AC-luft).

Anne sa...

Myggfönster är jättebra, sen håller jag med Petra också att nätdörr är super. Det är märkligt inte det finns i Sverige. Som Petra säger, där kan man ju ha dörren öppen utan att släppa ut kall AC-luft också. Istället har vissa sådana där äckliga och fula plastgrejer som hänger vid balkong/uteplatsdörren.