tisdag, februari 26, 2008

Första telefonsamtalet

Sonen gillar inte att tala i telefon och att ringa någon själv, nä det har han aldrig gjort. Ringa kompisar har han mamma till att göra.

Tills idag. Han tjatade om att ringa sin kompis här på gatan, det ösregnade och han ville inte bara springa över. Jag vägrade ringa men sa att han fick gärna ringa själv. Och han slog numret och vågade prata! Med kompisens mamma som svarade!

Sen sprang han över i regnkläder. Bra gjort.

Uppdatering om Dottern:
Mycket bättre idag, men svag. Fortfarande dålig matlust, hon åt en skiva french toast som jag gjorde, men allt annat fick jag tjata om, varenda tugga. Ingen feber, tror jag, det är sånt liv och så mycket tjat som ska till så jag orkade bara inte kolla, hon var inte det minsta varm i varej fall. Skola imorgon, men jag pratade med hennes fröken och hon lovade ta det varsamt, ringa hem om Dottern inte orkade.

Barnens farmor och farfar reste i em. Nu ses vi inte förrän midsommar, då jag och barnen kommer till Sverige för en månad.

Inga kommentarer: