fredag, mars 23, 2007

Pysselansvarig

För en vecka sen skulle barnen fira St Patricks Day i skolan, men då blev det ju snödag istället. Sonen firade på måndagen och Dotterns klass hade sitt firande idag, en vecka sent.

Och jag var pysselansvarig i Dotterns klass. Hade köpt en massa plastpärlor med bokstäver så barnen kunde skriva sitt namn med pärlor, de träddes på gröna plastband och sattes sen på nyckelringar. Ser fina ut på barnens ryggsäckar i skolan. Hyfsat pyssel med lite mening, man kan i varje fall använda pysslet till något.

Som vanligt var det inga problem för klassmammorna att få föräldrar att hjälpa till i skolan, eftersom många mammor är hemmamammor kan man alltid avsätta nån timme till skolan. Pappor är också ofta med, som idag, de tar helt enkelt ledigt från jobbet, eller jobbar hemma den dagen för att kunna vara i skolan nån gång. Trevligt och lyxigt.

Mina ögon går ikors idag, jag är så trött. Vaknar vid 5 på mornarna och kan inte somna om, några mornar har jag vaknat redan vid 4. Totalt värdelöst.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej vilket bra tips på pyssel som du ahr...trevlig ny bekantskap...ha det så gott i helgen ..PIA

Spets och snor sa...

tack för tips om mitt hus. Extra kul med tips från "over there", hihi. Får fundera lite mer på mitt däck... kram