söndag, maj 28, 2006

Badpremiär

Varmt varmt idag. jag drog med barnen till ett shoppingcenter för att köpa en klänning jag förälskat mig i på GAP... men det var bara en timme, sen fika hemma och efter det beachen. MASSOR med folk, det är ju Memorial Day weekend (helgdag måndag) och perfekt väder. Mindre luftfuktighet idag än igår, så även om det var lika varmt idag, över 25 grC, så var det mer behagligt.

Barnen badade i havet! Huer varmt det var vet jag inte, igår stod det vid livräddarstationen att det var 59 grF ( det är bara 15 grC!) men idag var det varmare, det var många i vattnet.

Hem och lunch och sen en snabbis till kommunala poolen som tydligen öppnade för säsongen igår, lördag. Barnen badade och hade kul, jag vaktade bara. Kanske tar vi en tur dit imorgon måndag också, barnen vill, innan vi ska hem till vänner på lunch vid 12.30.

Uppdatering om maken:
han har landat i Sao Paulo och ringde just som han var påväg hem till vännerna R och D för att äta lunch. Han bor på Intercontinental, bara några steg från jobbet, och jag är allt lite avis över att han får träffa alla vänner och besöka alla restauranger... Eu tenho saudade.

Inga kommentarer: