måndag, december 12, 2005

Toys´R´Us

Shoppat idag:
  • Madrass till barnen, så de slipper sova i vår säng när vi får gäster
  • Leksaker, diverse, julklappar alltså
  • Julklappspapper
  • Riktigt fin choklad från Munsons, julklappar till barnens lärare
  • Ny rosa långärmad top, nedsatt pris!, Banana Republic

Sen var jag och kidsen på luciafirande i Svenska skolan. Barnen har ju knappt sett en lucia förut, lite skandal egentligen. Jag blev lite tårögd även om det inte var världens stämning eller bästa sången. Men lucia är lucia, jag kommer fortfarande ihåg den vers min bästa kompis lärde sig när hon var lucia i mellanstadiet (jag coachade henne så hon skulle lära sig den utantill). Igår var lilla A finaste lucian när vi var hos familjen H och firade. G skulle bli en fins stjärngosse, men han var tomte istället och vägrar sjunga, synd, han är otrolig på att lära sig sångtexter.

Inga kommentarer: