måndag, augusti 15, 2005

Idag badade vi faktiskt INTE

och det var ganska skönt ändå. En härlig mellandag, mulet och bara 23 grader ute. Inget regn (det regnade väl tillräckligt igår em och kväll, *jisses* vilket oväder det var!) men efter den konstanta hetta och fuktighet vi haft i en vecka kändes det här vädret toppen.

Kidsen är tillbaka i normala gängor, dvs de leker allt som oftast på engelska. Det tog en vecka... Jag försöker få dem att leka på svenska med varandra men idag var det omöjligt. Med mig talar de i varje fall alltid svenska, ännu. Det är kul att se hur nära språken är för dem, särskilt storebror G är otroligt bra på att översätta mellan engelska och svenska, han behöver inte fundera en sekund på hur han ska översätta ett ord eller ett uttryck.

Uppdatering om min hosta:
idag har jag hostat i fyra veckor och som A säger "mammor FÅR inte vara sjuka, sluta hosta nu mamma!". Jo men jag hostar knappt alls längre, idag har hostan dessutom förändrats och blivit till mera rethosta. Jag blir inte längre andfådd när jag tar ett djupt andetag. Snart snart är jag frisk.

Inga kommentarer: