onsdag, december 05, 2012

Starting a looong weekend

Äntligen blommar amaryllisarna! Nu känns det som advent.

Barnen har fått veta resultatet av några midterms och yay! vad de är duktiga. Attans vad de jobbar bra i skolan.

Nu har vi långhelg här i Madrid, helgdag imorron och puente, klämdag, på fredag. Så skönt att ta det lugnt några dagar, Sonen har haft lacrosse ikväll men sen är det inget mer i helgen. Ska träffa vänner, laga god mat och slappa.

Då tar vi och startar den här ledigheten då.

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Härligt med långhelg och det efter att fått reda på finfina resultat också! Njut och hoppas ni får det riktigt skönt!
Kramar!

S sa...

Det låter som början på en alldeles utmärkt helg. Och vad roligt att dina barn gör bra ifrån sig i skolan. Då får man vara MYCKET stolt som mamma. Way to go!

Svar: Haha jag förstår er, sötare får man ju leta efter. Socker är egentligen inte så vanligt förekommande hos oss men just i detta fallet var det bra att det fanns :)

Tack! Aldrig fel att hitta andra utlandssvenskar så tack för titten så jag hittade hit. Vad roligt att du tycker det, jag försöker i alla fall :) Kanske för att jag är en språknörd ut i fingerspetsarna.

Ha det bra. Kramar från STL!

Charlie sa ... sa...

Puente skulle jag vilja ha ;)

Grattis till de fina resultaten i skolan!

Ha en skön långhelg

Kram

Anonym sa...

Gud vad skönt med prov ur vägen och långhelg! Vad är det jag ser...brevid den underbara amaryllisen, är det samma ljus från Anthropology som jag fick av maken när han varit i US??
Ha en härlig helg!
KRAM från Frankrike

Annika sa...

Härligt med långhelg!
Have a blast!!

Desiree sa...

Vilken fin Amaryllis du har. Stort grattis till barnen som varit så otroligt duktiga. Ni är alla värda lite extra ledighet nu när ni jobbat så hårt och intensivt inför alla dessa prov.
Kram!

eastcoastmom sa...

Saltis: VI ska bara rel-la-laxa...

Lotta: Puente och klämdagar, typiskt europeiskt kanske?

S: Välkommen!

Solfors: Jepp, har det ljuset i två olika storlekar faktiskt.

Annika: Vi ska ta det luuuungt.

Desiree: tack. Och glömde svara om vårt hus i CT, vi har det kvar men uthyrt. Kommer bo hos grannar och andra vänner i jul och nyår när vi hälsar på.