onsdag, december 19, 2012

Pancakes the easy way

Så här gör jag pancakes, häller smeten - som jag gör från scratch, busenkelt - i en tom plastflaska. Sen går det som en dans att fixa frukosten. Bara att hälla ut lagom mängd smet till små pancakes.

Halva smeten sparar jag till nästa morgon.

Yes serru! Då går det ännu snabbare att fixa frukosten som barnen älskar och blir mätta av.

Kan behövas eftersom deras lunch i skolan inte är förrän framåt två på eftermiddan. Spanskt I guess.

OCH: jag använder en tratt när jag häller smeten i plastflaskan.

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Så smart! Superbra. Och gott ;)

Kram!

ExPIAtriate sa...

Vilket bra tips!!!!

Annika sa...

DET var då ett bra tips.
Pannkisar är så gott också!

Desiree sa...

Smart trix. Det ska jag lägga på minnet.

eastcoastmom sa...

Kul att ni gillar mitt trix, det var Sonen som läst om det nånstans.

Saltistjejen sa...

Wow! Vilket supertrick! DET måste jag testa!!!!! .-) tack för tipset!
kram!