torsdag, mars 17, 2005

Sjukling igen!

När jag var på biblioteket ringde mobilen, först var det K och jag försökte tala så tyst som möjligt, det finns skyltar över hela biblioteket som ber alla att inte tala i mobilen där. Snart ringde det igen, men jag kände inte igen numret och stängde av ringsignalen, lånade böckerna och när jag kom fram till bilen kunde jag kolla mobilen, där det står: "urgent message" (brådskande meddelande)

Det var skolsköterskan i Gs skola som undrade om jag kunde komma och hämta G, han hade hög feber och ont i magen. Jovisst. Raka spåret till skolan, vilket bara tog några minuter, Post Road framåt bara. Där låg G på en brits och såg blek ut, sköterskan tyckte att vi borde åka till doktorn direkt för att ta strep-test, det går både en massa vanliga tråkiga vintervirus och strep på skolan (eller överallt, skulle jag tro). Så direkt till dokton, vi får veta imorgon om det är strep. Mot sena eftermiddan hade G piggnat till och hade bra aptit, var inte varm i pannan men hade inte riktigt sin vanliga energi.

A på bra humör, sjöng en massa som vanligt.

Skönt vårväder, inte så varmt, 9 grader och soligt. Jag var ute på första joggingrundan för året imorse strax efter 6, det är underbart att springa och se solen gå upp över Long Island sound.

Inga kommentarer: