söndag, mars 13, 2005

Kräk mitt i natten

mitt i natten vaknar vi av att A skriker, trodde hon hade en mardröm och hon sitter upp i sängen och sträcker armarna mot mig när jag kommer in i barnens rum. Tittar mot sonens säng och ser att han också är vaken och så märker jag att det luktar konstigt i rummet... äckligt... som kräks...

Halva Gs säng i nedkräkt, stackars G verkar yrvaken och säger ingenting. Ropar på K, han får ta hand om A så hon somnar igen, bättre att nån får sova i alla fall. G får lägga sig i lillasysters säng på ett stort badlakan (för säkerhets skull) med en hink vid sängen. jag tar bort täcke, underlakan, påslakan, kudde. örngott, bäddmadrass - allt! i sängen. Sen kommer jag på att jag ju måste sova där. så jag lägger överkastet som bäddmadrass och hämtar mitt duntäcke och försöker sova. Lyckas efter ett tag, väcks flera gånger av G som kräks, hjälper honom, han är en riktig hjälte, klagar aldrig. Sen vaknar han 6.45 och kan inte somna om, det är bara att gå upp (och han som somnade kl 22 eftersom vi hade gäster...)

Nu har K och barnen gått till stranden med Freja, hoppas G är bätre, han har bara druckit nu på morgonen, bara lite lite.

Håller tummarna. Nu ska jag ägna mig åt tvättberget.

Inga kommentarer: