torsdag, mars 31, 2005

Klistrad framför tv:n

Åh, det är så enkelt att fastna framför tv:n. Särskilt att zappa mellan favoritkanalerna, HGTV och TLC, och titta på olika program om inredning och design. Roligast när deet handla rom inredning som både får kosta en del och ta tid. Program som Design on a Dime är sådär, likaså Trading Spaces. Andra favoriter är Mission Organization och Clean Sweep, jag drömmer också om att bli organiserad, även om det inte ser fullt så kaotiskt ut här hemma som det gör hos dem i tv-programmen.

Vad det var med barnen idag vet jag inte, men imorgon är det fredag och då kommer farfar och farmor, det ser de fram emot!

Roligt idag: att G faktiskt kan läsa lite, jag är ganska imponerad att han lär sig läsa så smått nu i Kindergarten. När han skulle sova ikväll försökte han läsa några ord och det gick riktigt bra, han ljudar sig fram och gissar väl en del, men resultatet är bra.

Kul igår: att A sa till mig på morgonen att "mamma, de har ingen bra musik i min skola, de spelar så dålig musik!" och ville ta med en egen cd. Hon valde "Hooked on a feeling" med Björn Skifs, den sång barnen kallar "Oga chacka".

Och jag som skulle lägga mig kl 21 ikväll, nu är det snart en timme senare... over and out.

Inga kommentarer: