tisdag, mars 08, 2005

Är jag elak?

Undrar om jag är elak? Just nu väntar vi, K och jag, på att en servicekille från Aquarion, vattenföretaget, ska komma för att fixa vattnet vi inte har sedan 13-tiden idag. Ute är det snöstorm... Ringde vid 15 idag och då påstod de att det var en stor vattenläcka i stan, men att det skulle vara fixat om nån timme, bara lugn. Well, nu är det sen kväll och fortfarande inget vatten så jag ringde igen och nu fick jag veta att det var en vattenläcka igår i stan, så detta måste vara något annat.

"tja, det var ett par killar från ert företag här idag vid 13-tiden, en låg på mage i min trädgård och grävde efter nåt" sa jag. Kanske har det nåt att göra med det hus som byggs intill oss, just idag har de grävt en massa, verkar ha grävt ned ledningar, kanske vatten?

"kan jag komma imorron bitti? Vid 8.30?" frågade servicekillen.

"Nä" sa elaka jag. Ut i snöstormen med dig bara, typ.

Hoppas vi får nåt vatten inatt.

På barnfronten: G hade lite lite feber imorse, men SÅG väl mest eländig ut, så han fick stanna hemma från skolan. Ikväll var han feberfri, men utan vanlig aptit. Det är väl säsongen och vi är oändligt tacksamma för hur friska barnen varit denna vinter. Peppar peppar!

Inga kommentarer: