torsdag, juni 20, 2013

Tomt gym och annat

!Hola! Förra veckan bestod halva spanska skvallertidningen av bilder från Prinsessan Madeleines bröllop, eller Magdalena som hon heter på spanska. Den här veckan fortsätter med flera uppslag från smekmånaden och fler bilder från bröllopsfesten.

Glest på gymet. Jag har fortfarande inte fått sommarlovsstress, men många andra har nog för på gymet är det glest med folk nu på mornarna. De har inte tid att träna längre. Jag försöker få till min vanliga träning, för på sommaren är det svårare. Men jag behöver fortfarande nya skor, aj.

Midsommar. Det känns overkligt att det är midsommar, redan. Vi kommer inte fira något men nån liten skagentoast ska jag nog få till, lite svensk sommarkänsla på det. Och så har jag köpt spanska jordgubbar som såg väldigt goda ut, de senaste gångerna jag köpt jordgubbar här har de smakat som smultron!

Bortskänkes. Vi har haft fem STORA kassar - varav tre stora blå IKEA-kassar, ja den storleken! - med urväxta och utsorterade kläder och skor stående i garderober här hemma. Nu fick jag kontakt med en tjej som distribuerar just kläder till behövande familjer i Madrid. Inga fler stora kassar som tar plats, och kläderna får ett andra liv. Hur bra som helst.

5 kommentarer:

Desiree sa...

Här börjar gymet bli rätt tomt också. Det märks rätt stor skillnad på om det är en solig sommardag eller om det är mulet. Gymet kommer sedan ha stängt första två veckorna i juli. Ena veckan är vi i Sverige och andra veckan får jag köra lite PW eller någon löptur eller ta lite sommarlov från gymet.
Vi kommer inte att fira midsommar så mycket eftersom vi börjar vår bilresa mot Sverige på lördag morgon men det blir något enkelt precis som ni kör ungefär.
Glad Midsommar!

Martina sa...

Gillar inte när dom översätter namn.
Midsommar är ingen högtid som jag varken saknar eller firar här.
Kramar

Annika sa...

Mysko med namnöversättning.
På Barnes and Noble såg jag engelska Hello med Princess Madeleine på omslaget.
Men i amerikanska tidningar NOLL och åter noll.
Midsommar skanar jag inte ett dugg, men det låter gott med skagen, MUMS!!!
DET ska jag tamejtusan fixa också sedan!!
TACK för tipset AM!!
Glad midsommar!
Kram!

Bodil sa...

Önskar dig en Glad Midsommar.
Vad skönt att kläderna går till de som behöver. Jag har en yngre tjej som vi ger alla Matildas kläder och skor till och hon har en annan tjej som hon ger till så det funkar så himla bra.
Kram Bodil.

Nybörjaren sa...

hej!

jag slank in på din bloggsida då jag googlade efter Flytta till madrid.
Började läsa och fastnade. Vettiga ord från någon som verkar ha båda fötterna på jorden. Hittade ingen kontakt-knapp för att skriva ett privat mail till dig men undrar om det är okej att jag ställer några frågor om hur steget att flytta utomlands och speciellt till Madrid är?
Du kan i så fall skicka mig ett mail till carajna.c@gmail.com

Är 25 år gammal och sugen på att prova något nytt innan man fastnar i rutinerna i ett alltför grått och regnigt Sverige.... :)

Mvh

Carina