tisdag, juni 11, 2013

Sommaren gör entre

Så har den varma sommaren anlänt till Madrid. Bara att gilla läget för så här kommer det vara till oktober. Typ.

Barnen var glada när de kom från skolan idag, de tyckte proven gick bra. Det kändes i varje fall så.

Till middag serverade jag en av deras verkliga favoriter, hemgjord tomatsoppa och varma ostmackor. Där satt de vid köksbordet och åt och tittade på Apples Keynote från igår, via min dator. (Då nytt operativsystem och annat presenterades)

Sånt som roar mina kids.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Det har varit en fin sommardag här i Basel också idag. Igår var det dock ösregn och rätt kyligt då jag klev av tåget på kvällen från Paris. Det ska bli varmare här i slutet på veckan också med ca 28-30 grader. Har ni AC i ert hus? Här har vi ingen ac men det brukar inte vara så varmt så länge. En fläkt dock i sovrummet vilket är rätt skönt. Tomatsoppa är himla gott.
Kram!

eastcoastmom sa...

Desiree: Ja vi har AC, tack o lov! Tomatsoppa är verkligen gott, men passar mer på vintern tycker jag... men det var vad barnen ville ha, så...

Liz sa...

Sommar varme delux! Tankte ocksa fraga det som Desiree gjorde innan om ni har AC, och det ar ju tur att ni har det. Det ar ju annars inte sa utspritt i Europa som det ar har i USA. Det ar svart att tanka sig utan nar man ar sa van vid det. Har har vi ju fortfarande 30-35 grader aven pa natterna sa det gar inte att sova med oppet fonster heller...

Skont att barnen tycker att proven gatt bra, hoppas det fortsatter sa i veckan, da det ju inte ar slut annu eller hur?
Kram

Freedomtravel sa...

Waow, vilken värme! Som svensk älskar man det ju, eftersom det inträffar så sällan, men om det var sådär varmt jämt skulle jag säkert tycka att det blev jobbigt...

Annika sa...

Ja, och har får vi ngn liknande temp idag, men lägg fukten därtill.
PUST!
Sen ska det bli riktigt dåligt väder.
det till och med talas om derechos.
HOPPAS INTE...

Martina sa...

Här börjar den riktiga sommarvärmen ocksa komma, härligt tycker jag!
Mysig middag efter dag full av prov!
Kramar