lördag, februari 04, 2012

Spanskt, del 7 - brasilianskt på radio

Den låt som spelas allra mest just nu är faktiskt brasiliansk. Jag höll på att köra av vägen när jag hörde brasiliansk sertanejo (brasiliansk country) på radion första gången.

Det är en musikstil jag verkligen inte tycker om.

(Och jag gillar annars brasiliansk musik, mycket. Med undantag av sertanejo och forró. Ja, en del axé är väl sådär också...)

Åter till Spanien.

Michel Teló: Ai Se Eu Te Pego

Det här är låt som biter sig fast om man gillar den eller inte. (Den finns i engelsk översättning på YouTube också eftersom artisten försöker sig på en amerikansk lansering...)

Meu Deus...

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag är nyfiken på brasiliansk musik! Ska lägga till på Pandora. Vi har haft strålande väder idag och jag var i era kvarter...full fart på Compo.

Kram

Swedish Army Wife sa...

Haha brasiliansk country?! Jag vill nog inte ens veta hur det låter ;)

Tilda sa...

Ai Se Eu Te Pego spelas på radion även i Sverige. Själv tycker jag att den är jättebra! :D

Renata sa...

Ey dissa inte forro. Det är väldigt bra musik tex aviao de forro och santana!!!

eastcoastmom sa...

Det är väl så att forro inte är min typ av musik. Därmed inte sagt att den är dålig!