tisdag, februari 28, 2012

Spanskt, del 9 - tvätta

Foto via iPhone

Se så fina högar en hemmamamma, alltså jag, kan få till av tvätten såhär en solig tisdag i Spanien. Och då syns inte alla handdukar för de viker jag i källaren vid tvättmaskinen.

Men tillåt mig klaga lite eftersom vi inte har nån torktumlare. Det är tydligen inte så vanligt här i Spanien. Spanjorerna, och den här expatsvenskan, hänger sin tvätt. Fast jag får inte hänga utomhus för det tillåter inte områdets regler. (men jag fuskar ibland och hänger jeans och lakan över våra utemöbler, vi har ändå noll insyn så vem skulle veta...?)

Man baxnar! Nästan artonhundratal, eller närapå.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Gäller att man har stor källare eller stort hus så att man får plats att hänga allt inomhus. Jag hade nog saknat min torktumlare allt för mycket. Saknar min stooora tvättmaskin och min tumlare som jag hade i USA än idag. Skulle jag hänga all tvätt skulle vi nog ha tvätt framme jämt på tork.
Kram!

Loppan flyttar västerut... sa...

Stackare, torktumlare känns som ett måste ju. O här i USA verkar det vara väldigt små tvättstugor generellt, ingen plats att hänga blöta kläder, lite lustigt tycker jag för alla kläder kan man ju inte tumla.

Fina högar du har gjort!

//Å

Cari sa...

vi slängde ut torktumlaren och har torkskåp där vi hänger tvätten. och så kan jag hänga lakan på streck i tvättstugan. Och på sommaren utomhus, för i Sverige får vi det. Och det är så skönt för det doftar så gott om kläder som hängt ute.
Längtar efter våren och solen.

Yohanna i Las Palmas sa...

Vad säjer du, får ni inte hänga tvätt på tork i er egna trädgård?
Mystiskt...
Vi har tvättmaskin och torktumlare i lägenheten. Men dessa har vi ju köpt själva. Finns inte tvättstuga här.

Ja det är väldigt annorlunda här mot i Sverige. För- och nackdelar.

Hälsningar
Yohanna
som skickar med en länk om du skulle vilja hoppa med oss:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/february/real-life-love.html