fredag, februari 24, 2012

Träning känns såhär ont skönt

Här är vårt pyttelilla tv-rum. För det är allt som får plats, tv och soffa. Klart vi kan kalla det för mediarum, men vem försöker vi lura?

Anyway.

Körde spinning på förmiddan och sen har jag haft en sån där skön värk i benen som man får när man tränat. Mycket. Igår körde jag crosstrainer på gymet och sneglade mot löpbandet. Bytte till löpbandet för att gå snabbt men så tänkte jag att om man skulle våga iallafall... Springa lite lätt... Det är fyra månader sen jag skadade ena fotleden - och de första bilderna på hur foten såg ut, de kan man använda för att skrämma folk med! - och jag har fortfarande ont, nästan varje dag.

Så jag ökade farten och sprang. Inte snabbt men jag sprang. Vågade mig på lite intervaller, sprang tre-fyra minuter åt gången.

Och foten höll.

På kvällen kändes det inte perfekt, dock. Men det var nog bara ovanan. Idag var det bra.

Alla håller tummarna nu, för min knasiga fotled. Snälla.

Förresten, idag firar vi 16 år som gifta! Tänk.

2 kommentarer:

Desiree sa...

Kul att det ändå funkade så bra med foten. Jo jag minns din fotskada som du skrev om på bloggen och den var inte att leka med. Jag älskar också den där känslan när man tränat och fått en skön lagom träningsvärk. Körde själv lite på egenhand igår med styrketräning och nu känns det i både ena och andra muskeln här och där. :-)
Kram!

eastcoastmom sa...

Looove när man känner att man tränat ordentligt. Jag klagar. Men det känns bra.