tisdag, januari 01, 2019

Nytt år

Så vart det nytt år. Hur gick det till? Ironman och jag var hos vänner på middag nyårsafton och drack blå champagne på tolvslaget, den hade samma färg som spolarvätska men smakade helt ok. Våra tonåringar var med sina kompisar på olika håll. Sonen var hemma med bästa kompisen W när vi kom hem, de slängde sig över den bit kladdkaka som jag hade med mig hem från middagen, mitt bidrag till middagen var dessert.

Det är så kul att ha Sonen hemma och hans vänner som hänger här en hel del om kvällarna. Nu har två av killarna rest till Nya Zeeland, av av dem ska göra en utbytestermin där via sitt universitet, men W är kvar några dagar till innan han flyger tillbaka till Texas. Och Sonen reser ju till Chicago på lördag.

Imorron onsdag är det skoldag igen för Dottern, midterms just around the corner.

Sixten väntade på att få springa ut och jaga ekorrar i förmiddags. Som vanligt alltså. Ironman är nästan frisk förkylningen och har gett den till mig istället...

Inga kommentarer: