söndag, januari 06, 2019

Söndag, pretty ok i alla fall.

Vädret. Jamen hallå vad skönt! Lite sol och kanske 8 plus. Det var perfekt att ta Sixten på promenad till närmsta stranden och där träffade han hundkompisar han inte sett på evigheter. Och jag också, man pratar ju faktiskt med folk är man har hund!
Lasagne. Det är en av våra favoriter för söndagsmiddag, lasagne. Och nu kan jag verkligen säga att jag cracked the code for lasagna. Min lasagne är riktigt bra - jo, det vågar jag säga! - och sen jag slutade göra en vanlig bechamelsås har den blivit ännu bättre. Middag hos grannarna idag, jag gjorde lasagne, och den blev verkligen god. Hemligheten är att blanda creme fraîche, ricottaost och lite riven ost, istället för bechamelsås. Enklare och godare.

Race. Första tävlingen för säsongen imorse för Ironman, han gör en race-serie som kallas Boston Build-up i år igen, även om han inte ska springa just Boston Marathon, istället två andra marathon. Well, trots att han varit riktigt sjuk nyligen - förkylning from hell! - så vann han sin åldersgrupp! Dessutom en minut snabbare än förra året. Så det verkar som om jag bör fortsätta kalla honom Ironman...

6 kommentarer:

Anne sa...

Det där måste jag testa! Lasagnen och ingen bechamelsås. Låter ju så mycket enklare att göra och är det dessutom godare så är det ju inget snack om saken.
Förresten, jättefina bilder på din son i tidigare inlägg.

Anonym sa...

Tack så mycket för tipset om att byta ut bechamelsås mot creme fraîche, ricottaost och lite riven ost. Det måste jag testa.

Annika sa...

Kör också lasagne på liknande sätt som du, men lägger i färskost i keson. Sen kör jag det med stavmixer.
Älskar lasagne. Brukar byta om, ibland har jag kalkonfärs och ibland köttfärs. Ibland har jag capris i, ibland inte ...
NU vill jag ha SNÖ! OCH kyla. Less på mildvädret!

eastcoastmom sa...

Det var en gamechanger för mig när jag började göra lasagne såhär! Betydligt enklare och faktiskt godare än bechamel.
Tack för kommentaren om bilderna!

eastcoastmom sa...

Det är verkligen enkelt, bara att röra ihop, inget kokande innan!

eastcoastmom sa...

Great minds think alike!
Vill också ha snö! Det är så fint.