fredag, november 20, 2015

Den morotskakan

Ja den blev helt perfekt, morotskakan Dottern bakade.

Utanför Whole Foods kunde man köpa julgran idag, hjälp vad tiden går snabbt. Känns för varmt för jul, vi hade 16C idag och jag kunde springa i kortärmad tshirt imorse, utan att frysa det minsta.

Sonen är hos en kompis, och Dottern har haft ett gäng kompisar här som just åkt hem. Det är kul att särskilt Sonen vaknat ur nån slags social dvala och faktiskt träffar kompisar på helgerna! Samtidigt skönt att båda tonåringarna än så länge - hur länge vet man ju inte - är den lugna sorten som inte festar. Vi säger alltid till dem att det finns all tid i världen att leva rövare, och det är ok att festa, men vänta gärna lite.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Mums morotskaka är supergott och din dotter är ju så duktig på att baka att det inte är konstigt att den blev helt perfekt. Har har det varit varmt ända fram tills precis nu med ca 17 grader. Nu äntligen har det kommit lite kyla. Vilken trevlig och god ladies lunch. Alltid kul att träffa lite nya bekantskaper också.
Ha en fin helg.

Taina sa...

Åh den såg god ut! Ja det här med festa kan de gott vänta med. Isabella hade som tur var kompisar av det lugnare slaget här så jag behövde inte oroa mig speciellt mycket.
Trevlig helg!

eastcoastmom sa...

Hon är verkligen bra på att baka, och jag vill påpeka att jag faktiskt lämnar köket när hon bakar. Finns ingen anledning att vara i närheten!

eastcoastmom sa...

Ja, än så länge har båda kidsen lugna kompisar och verkar inte ha nån längtan efter vilda parties! (även om jag vet att många av deras kompisar dricker en hel del på helgerna, eller testar annat...)