onsdag, april 16, 2014

Text på hyfsad svenska

Att barnen inte stavar perfekt på svenska gör mig verkligen inget. Jag blir bara så hjärteglad när de textar mig på svenska, att de försöker och vågar.

Här har vi haft kallt idag. Faktiskt att det hade snöat yttepytte lite på natten. Sonen tyckte han kunde springa i shorts och tunn t-shirt, men ångrade sig när han klev ut genom dörren, och hämtade en långärmad tröja. Han var trött efteråt, hade hållit samma tempo som de äldre grabbarna på milrundan.

Imorron ska vi in till city. Blir nog bra. Om mitt usla ben klarar att gå. (nä, det är inte alls bra, nu har jag i varje fall läkartid nästa vecka)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det något liknande "modersmålsundervisning" i USA? Inte för att det behövs alltid, är himla nyfiken bara, sorry :p

eastcoastmom sa...

Nej det finns ingen hemspråksundervisning här. Däremot bra extraundervisning i engelska för nyinflyttade barn, i varje fall i vårt skoldistrikt i södra CT.

Bodil sa...

Så sött!
Ta hand om dina ben, bra att du ska till läkaren.
Kram Bodil.

Martina sa...

Den där var underbar! Jag bryr mig inte heller om ifall barnen säger eller skriver fel pa svenska. Tycker bara att det är bra att de ibland vill och försöker och gör sa gott dom kan.
Kramar

L sa...

Så trist med benet. Hoppas du kan få hjälp nu.

Familjeniguildford sa...

Fint meddelande!

Steel City Anna sa...

Gulligt. Är inte lätt med ett språk som please heller :)