torsdag, april 24, 2014

Jag har blivit min lillasyster

Marinblått. När vi var tonåringar och 20-nånting, min lillasyster är bara ett år yngre, var min syster alltid klädd i marinblått. Det var hennes färg. Min färg var svart. Men sen ett år tillbaka har faktiskt flera mörkblå plagg smugit sig in i min garderob. Syrran skrattade åt mig i somras när hon såg det, för jag tyckte alltid det var en mesig färg. Nu tycker jag att den är klassisk istället.

Väska. Och tänk att idag köpte jag en marinblå väska. Planen var en svart eller brun, men de alternativen fanns inte. Så det blev en blå. Bra pris, jag köpte den på en outlet och om man betänker att den inte ens kostade 10 procent av den Pradaväska jag kollade in förra veckan, ja då var den här nästan gratis! Dessutom har Dottern tjatat om att ta över den svarta väska jag använt i princip dagligen i tre år, så jag var praktiskt taget tvungen att köpa ny väska...

Haga. Kollade programmet om svenska kronprinsparet och Haga Slott. Visserligen får man såklart bara se representationsdelarna av slottet, men himmel! vad snyggt inrett det var. Färgerna och mixen av gammalt och nytt. Full pott!

Sola näsan. Nu är enda tiden på året jag solar, sen blir det för varmt för mig. Dessutom bränner jag mig ganska lätt. Men nu har jag suttit på terassen en halvtimme nån dag här och där och faktiskt fått lite färg i ansiktet. Ser ju betydligt fräschare ut med en del solbränna, bara att erkänna.



6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Snygg! Och jag gillar marinblått. Helt tokig i det just nu.

Programmet om Haga Slott - jättefint! Tänker på det fortfarande. Så smakfullt och personligt.

KRAM

Susanne sa...

Såg också programmet från Haga Slott. Så så fint.
Mörkblått har också blivit min favorit. Snygg väska!

Marina sa...

Jag har ainte sett programmet, kanske ska ta och göra det någon dag. När det gäller just blått är jag inte riktigt överens med den färgen, men det kan ju ändra sig, man vet aldrig...och på andra är det jättesnyggt!

Anonym sa...

Jag såg klart Hagaprogrammet för mindre än fem minuter sedan. Lustigt! Det var kul att se, särskilt som vi hängde en del i Hagaparken när vi bodde i Solna.

Annika sa...

Har inte heller sett programmet. Ska kanske göra det?
Maybe baby..
Men väskan är snygg! MK. Blått gillar jag. Försöker gå ifrån svart så mkt jag kan,
Solen ja, bäst att passa på nu, det blir ju onekligen för varmt om ett tag.
Ha en fin helg!!

Desiree sa...

Marinblått tycker jag är en väldigt snygg färg. Hi hi inte helt opartisk då detta är en färg jag själv bär ofta. Tycker att svart lätt kan bli allt för mörkt men marinblått är snyggt och klassiskt. Väskan var jättefin!