torsdag, februari 13, 2014

Och som det snöade!

Snöstorm. Jodå, visst blev det en rejäl snöstorm, massor med snö. Ironman tog ett tomt tåg till city och Sonen och jag var hemma och segade. Dottern sov över hos en kompis, henne hämtade jag hem ikväll. Orkade inte riktigt med all den där snön så jag fixade faktiskt hit en snöröjare som plogade uppfarten. På bara några minuter fick vi plogat. Toppen.

Two hour delay. Och just nu fick vi telefonsamtal från stan att skolorna startar två timmar senare imorron bitti. Det ska snöa inatt. Time will tell om det till sist blir stängda skolor.

Valentines dinner. Maken och jag firade Alla Hjärtans Dag på onsdagskvällen redan, vi var ute på en populär restaurang här i stan, ett ganska nytt ställe vi besökt en gång tidigare. Vi delade på många smårätter, mycket seafood, trevligt sätt att äta. Och att ta sig tid, det är bästa presenten.

Amerikaniserad? Insåg idag att för mig är den totala vilan en riktig snödag, som vi hade idag. Inga måsten. Allt är stängt. Tvättade ett gäng maskiner, men när man inte ska nånstans eller har nåt annat att göra är det nästan som meditation. Jag har efter många år accepterat att en snow day är en snow day och kan äntligen gilla läget.

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Ja himmel vilket väder! Oväder ska man kanske säga. Här kom det mesta som blötsnö och senare isblandat regn Så vi har inte så mycket snö på marken. Dock en massa is- och snösörja. BLÄ!!!
Jag vill ha vår NU! Pleeeeease!!!
Hoppas ni får en fin helg!

Desiree sa...

Ja du milde så mycket snö ni fått! Kikade precis in hos Annika på hennes blogg och såg alla kort med all snö. TYcker du gjorde rätt som anlitade snöröjare. Inte kul att behöva skotta så här mycket på egen hand speciellt inte om det är tung blötsnö.
Smart att köra Valentines dinner någon dag innan. Lät som en underbart god middag. Jag måste hålla med dig om att det faktiskt är skönt emellanåt då allt är stängt och man inte kan sticka iväg någonstanns direkt. Jag tyckte söndagarna då allt var stängt här var hur segt som helt i början men jag måste erkänna att jag lärt mig uppskatta dem.
Kram!

Miss Marie sa...

Haha! Tog mig ett tag att fatta vitsen med tyskarnas söndagar när allt är stängt, men den gillade jag det! Gillar det fortfarande.