fredag, februari 14, 2014

Något irriterad

Ja idag är jag något irriterad. Snow Day är inget problem när det verkligen är mycket snö och svårt att ta sig fram. Såna dagar, som igår, kan jag numera gilla läget och relaxa.

Men idag. Igår kväll såg det ut att bli sen skolstart på morgonen, 2 hr delay. Men just när jag skulle väcka barnen imorse, som faktiskt ville bli väckta tidigt, kommer det automatiska telefonsamtalet från skoldistriktet. Skolorna var stängda idag också.

Kan ju säga att i det läget kände jag mig inte det minsta amerikaniserad utan bara väldigt frustrerad svensk.

Alla större vägar var hur fina som helst och med två timmars försening hade det inte varit minsta problem att ta sig till skolan. Solen har strålat från en blå himmel hela dan. Vi har haft plusgrader.

Ibland förstår jag mig inte på det här landet.

Nu ska den här snödagen tas från aprillovet, vilket betyder att första lovdagen blir skoldag. Hur det blir i slutändan får vi väl se.

Morr.

Jag kom iväg på ett pass spinning i varje fall. Och sen har barnen och jag slappat här hemma, varit och handlat, tvättat (det tar aldrig slut!), Sonen har tränat lite styrka här hemma och nu bakar Dottern och jag bröd, en bra Alla Hjärtans Dag-present till Ironman som älskar nybakt bröd.

Nu tar vi februarilov. På måndag flyger vi till Park City, Utah, och åker skidor.

5 kommentarer:

Bodil sa...

Jobbigt! Här var skolan 2 timmar delay och vägarna var inte bra men det går, vi är ju vana vi det här.
Men det låter ju som om ni har haft en bra dag trots allt.
Ha en fin kväll.
Kram Bodil.

Mollychick sa...

Vad drygt. Ja du där kan jag känna igen mej. Jag brukar muttra för mej själv "J-la amerikanare" ;) ha det så härligt i Utah! Kram

eastcoastmom sa...

Bodil: Fånigt är vad det är...

Mollychick: Det väser jag också ibland... Utah kommer bli toppen, Alta here we come!

Maria i NV. sa...

Har du sett den där videon med föräldrarna som sjunger om snow days? Riktigt rolig! :D

Nadja sa...

Ah, vad herligt det ser ut! Har inte akt skidor sen jag bodde i Sverige! Saknar det, supernsygga skidor ocksa. Kul att du hittat till min blogg och att jag da fatt hitta till din :)