torsdag, februari 27, 2014

Nygammal träning

Yoga. Gjorde yoga för första gången på hur länge som helst igår. Jag vet att det är bra för mig, jag gillar yoga, men jag trivs så bra med att springa och göra spinning att det inte funnits tid till annat. Dessutom vet jag att det skulle betyda träningsvärk och med rejäl träningsvärk är det svårt att träna det jag brukar. Så jag har låtit bli att yoga. Men igår gjorde jag Yoga med Kristin McGee, alltså en dvd och yogamatta på golvet här hemma. Och idag lite lagom träningsvärk...  Lyckades ändå träna hyfsat bra idag. Nöjd.

Semla. Hur goda semlor som helst! Blev bjuden på fika med semla idag hemma hos bästa S. Hon kan hon.

Klänning. Vi måste shoppa klänning till Dottern som är bjuden på en bar mitzvah, nån sorts judisk konfirmation kan man väl beskriva det som, om några veckor. Har sett foton på hur hennes tjejkompisar brukar klä sig på de här festerna och det är tydligen klackar, smink och snyggklänningar. så småtjejerna knappast ser så små ut längre. Hm...

Snö i helgen. Jomensåatt. Nån vädergubbe spådde uppåt 20 cm, men mera sansade meterologer trodde på betydligt mindre.

3 kommentarer:

Desiree sa...

Jag gjorde också yoga idag för första gågen på länge. Har en tendens att prioritera bort yogan men inser helt klart att det är något jag borde ta och se till att göra regelbundet. Oj så bra allt kändes efter den yogalektionen. Man blir ju både smidigare och mer flexibel, övar balansen och får en inre ro och bättre hållning. Yoga är helt klart nyttigt på många sätt för både kropp och själ.
Hoppas den där vädergubben har fel och att det inte kommer så mycket snö som han tror. Förstår att man inte är sugen på så mycket mer vinter så här i början på mars.
Kram

eastcoastmom sa...

Håller helt med om yogan. Jag har haft ont i ryggen några veckor och inser att jag borde göra nån slags styrka, så yogan börjar jag med för att slippa styrka...

Annika sa...

Yoga har jag aldrig testat på gym. Bara på Wii :-)
Karolina kommer att få det på schemat då hon tar sin utbildning. DET är nog bra.
Semlor åt vi på vår svennefrulle igår också, mums!!! Bar Mitzvah gick K också på då det begav sig. Stort. Japp på måndag blir det snö igen. Nej, ngtra 20 cm behöver det inte komma. IDAG är det iskallt, helt sjukt kallt ute…
Trevlig helg!!