fredag, november 29, 2013

Que surpresa!

Ja vad är oddsen, jag ringde just till Skattemyndigheten för att få något slags personbevis till barnen. Och hamnar hos en handläggare som talar portugisiska!

Så där beställde jag svenska papper på portugisiska. Handläggaren talade portugisisk portugisiska, och jag brasiliansk, det konstaterade vi ganska snabbt båda två. Men det är ju samma språk.

Världen är allt bra liten.

Annars.

Fredag. Ikväll tror jag barnen får ledigt från plugg. Sonen rabblade citat från Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde imorse, tydligen något som ingick i hans mid-terms för English Literature idag. Sånt de får lära sig i en brittisk skola antar jag.

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Så bra! Och visst är världen liten....

Trevlig helg!

Martina sa...

Kul! Ja ibland blir man förvanad!
Kramar

Desiree sa...

Härligt med helg. Låter helt rätt med en liten paus från pluggandet. Yes small world kan man konstatera ibland.

Anne-Marie sa...

Det var inte dåligt med portugisiskt samtal hos Skatteverket. :) Ibland blir man glatt överraskad. Ha en fortsatt fin helg!