onsdag, november 27, 2013

Effektiv, oh yes

Vissa dagar har man flow. När man både hinner göra nice-to-do och must-do.

Idag var en sån dag.

Jag tränade spinning, som vanligt på onsdagar. Svettigt som... men det är ju spinning och det är därför jag gillar det. Har tvättat och hängt tre stora maskiner tvätt, nu är det fullt till max på alla tvättlinor. Ändrade Sonens tid för tandreglering, kom på att det inte är så bra att dra till tandställningen just nu när han måste koncentrera sig på half-terms. Tandställningar gör ont.

Åkte iväg och kollade in en ramaffär som enligt tips skulle ha snygga posters med Madridmotiv. Bingo! för den målade tavla jag såg där, visserligen ingen fotokonst, men det kan nog bli bra i alla fall.

Sen var klockan över åtta på morgonen amerikansk östkusttid och jag kunde avverka några viktiga telefonsamtal. Fixade sophämtning, olja och när jag ändå var igång kom jag på att vi måste ju ändra vår adress också, temporärt. Bara gas kvar, elektricitet och vatten har jag redan ringt om. Känns ju bra att få sånt gjort.

Åt lunch. Lagade mat till kidsen. Rotade runt i min garderob igen och lyckades rensa ut ett flertal plagg - yay! för det.

Och sen har jag haft förhör i latin för Dottern, gick ganska bra tycker jag.

Imorron kör deras half-terms igång. Stora prov hela dagen, med nån håltimme då det är meningen att de ska passa på att plugga.

Jepp. Bra dag det här.

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Vad produktiv du varit! SKönt att få bocka av på listan.

Härlig med fin bild från Madrid!

Vi är i gasen här, ska bli underbart med långledigt.

Kram

Gabriella Kruger sa...

Bra jobbat! Själv har jag mest väntat på hantverkare som inte kommit. Men i morgon.....DÅ!

eastcoastmom sa...

Lotta: Är avis att ni har Thanksgiving och vi inte är där...

Familjen K: Vänta på hantverkare, blä!

Desiree sa...

Jag älskar sådana dagar. Underbart när man känner att man är på topp och får mycket gjort. Stort lycka till till båda barnen imorgon med proven.
Kramar!

Miss Marie sa...

Bra jobbat du!