fredag, november 15, 2013

Trottoar i mina "hoods"

Kanske ser det charmigt ut men de där trottoarerna är livsfarliga att gå på. Ojämna. Halkiga. Därför springer jag hellre på band inomhus, på gymet.

Fredag och inga helgplaner, förutom Dotterns vanliga cheer imorron. Plugg för övrigt, knappt två veckor till half-terms men barnen vill inte att jag påminner dem. Men det gör jag i alla fall.

En hel vecka tills Ironman kommer hem, gillar inte alls de här långa turneerna. Och så behöver vi hans mattekunskaper inför proven.

4 kommentarer:

Susanne sa...

Vackert med sten och mossa, men rent livsfarligt.
Vi tar en tur in till "stan" imorgon. Ha en trevlig helg!

Desiree sa...

Det må se fint ut men inte praktiskt. Förstår att du hellre springer på band.
Jag hoppas ni får en fin och mysig helg med annat än bara plugg också. Förstår att det känns jobbigt med ena delen av familjen på ena sidan atlanten och den andra på andra sidan.
Trevlig helg

Anonym sa...

Hej,
Har läst din blogg under minst ett halvår måste ge mig till känna nu!
Vi bor sedan snart ett år i USA, pga min makes jobb. Barnen går i 5th grade och 9th grade. Skolarbetet går ganska bra för barnen men som du skriver om MATTEN, jag känner mig alltid så hjälplös vad det gäller detta ämne då jag också har en make som reser en hel del i jobbet och matte är INTE min starkaste ämne..! Mattelänkar och youtube är dock till en del hjälp och lite SKYPE!
Tack för en trevlig och "igenkännande" blogg!
// Marie

eastcoastmom sa...

Desiree: Vi lever lite i två världar just nu. Maken jobbar delvis på sin nya befattning, i USA.

Marie: Välkommen hit! Så roligt att du känner igen dig!