måndag, april 07, 2008

Brasilianskt pass

Maken tog fram Sonens brasilianska pass inför resan på onsdag, han måste resa in i Brasilien på sitt brassepass. Och jag satt och tittade på det där passet länge länge. Det är utfärdat i Prag, där vi bodde då, i oktober 2003, just innan vi senast var i Brasilien.

My Good! vad han förändrats, Sonen. Visst ser man att det är samma pojke, men nu är han verkligen en pojke, inte en liten pojke. Han har kvar samma bus i blicken, samma energi - och den här grabben har fysisk energi som aldrig tar slut - ja han är sig lik, men 4.5 år äldre och klokare.

Jag saknar den där lilla underbara pojken, men jag har en fantastisk grabb på nästan nio år nu, som fortfarande jättegärna kramar sina föräldrar, jag känner mig så lyckligt lottad.

Och imorgon tisdag är det parent-teacher conference för båda barnen. Jag är inte det minsta nervös. Det känns bara bra. SÅ stolt är jag över våra barn.

Inga kommentarer: