söndag, juni 16, 2019

Farsdag

Sent igår kväll, lördag, kom Sonen hem. Och imorse såg hans rum ut som väntat:
Troligen kommer det se ut så tills han reser tillbaka till Chicago i september. Ingen vacker syn, men det är vad det är. Han är hemma. Han behöver vila. Han har pluggat alldeles för mycket.

Idag är det Fars Dag här i USA och vi har firat tillsammans med bästa grannarna.


Först med bellini. Jag har köpt de här flaskorna och gett bort till höger och vänster men inte provat själv. Idag firade vi både Fars dag, och lite sent en 18-åring och 20-åring. Perfekt med bellini! Speciellt vi tjejer gillade den!

Och så en tårta på det. Med en massa bär och grädde, som vi gillar.

2 kommentarer:

Annika sa...

Åh, måste köpa den flaskan. Gillar ju bellini. GOTT.
HAHA, så där såg Karolinas rum ut varje ngn hon kom hem från college. Jag lärde mig ignorera det, hehe.
Många tror att tjejer är mer ordningsamma än killar vad gäller rummet, det gäller inte min tös. GUD vilket bombnedslag det kunde vara i hennes rum.
Sen då hon åkt till college igen städade jag upp ...

eastcoastmom sa...

Den där flaskan är kul att ta med som present också!

Båda våra kids är otroligt stökiga... men tydligen har Sonen bättre ordning på sitt studentrum, så det finns hopp...