tisdag, november 15, 2016

Regn hos mig

Det har regnat hela dan. Eller i varje fall av och till. Vi har inte sett nån blå himmel alls. Egentligen är det toppen eftersom vi behöver regn. Och imorgon ska solen skina igen.

Men jag upptäckte att mina militärgröna Tretorngummistövlar har spruckit och kommer ta in vatten när som helst. Måste ha nya. På Zappos hittade jag massor med fina gummistövlar. Så många att jag inte kunde välja.

Kidsen är på bra humör, well, det är de för det mesta. Sonen sa ikväll att han gillar att halva terminen gått för nu vet han vad alla lärare förväntar sig, han har lärt sig hur de undervisar och han har hittat sin "groove" vad gäller skolan. Sånt gillar man att höra som förälder.

1 kommentar:

Annika sa...

Åh, hade ni regn igår. Ja, det behövs verkligen nu. Naturen är kruttorr. Ser väldigt mulet ut här hos mig nu.
Härligt med sonen och hans groove. SÅ bra när skolarbetet flyter.
TACK för din kommentar hos mig idag. Blev verkligen jätteglad!!
Kram!