torsdag, november 10, 2016

En dag i sänder

Valet i vår stad. Valresultatet i vår stad var övervägande för det Demokratiska partiet, hela 69 procent. Dessutom var det bra valdeltagande, nästan 86 procent av de registrerade väljarna röstade i valet.

Fundraisers. Det är lite väl många fundraisers för cheer just nu. En för två veckor sen, den jag ansvarade för häromdan och nästa vecka är det en bake sale. Visst får laget in pengar, men vi skänker också både tid och pengar...

Växel. Sonen försöker lära sin bästa kompis att köra med manuell växel, alltså vår gamla Volvo. Båda har körkort och kompisen har fyllt 18 men har aldrig kört manuellt växlad bil. Såklart. Det är ovanligt med såna bilar här.

Inga träd. Vid stranden var det sista trädet borta. Det där som jag fotograferat massor med gånger är nedsågat. Förut stod det flera träd där och nu är det fyra markeringar i marken, hoppas att staden planerar att plantera nya träd till våren. Just nu ser det bara för trist ut.

Leonard Cohen. Lyssnade på hans senaste album tidigare ikväll. Fantastiskt bra! Nu nån timme senare kommer nyheten att sångaren gått bort idag...

2 kommentarer:

Annika sa...

Samma hos oss, Clinton vann stort, i Reston. Men det var inte oväntat. Inte heller oväntat att northern VA styr hela VA och det var vi som gjorde VA blått. Tack och lov. Men nu är det som det är iaf, och life goes on.
Blev glad över din kommentar hos mig igår. TACK för att du lyssnat!!!
Vet du, jag kan inte köra manuellt heller, skäms att säga det. SÅ bra att din son kan! Jag tog mitt körkort i US för länge sen, har inget svenskt körkort.
Varför har träden tagits ner? Sjuka? Hoppas staden ger er nya.
Ja, Leonard Cohen, gillade också honom.
Ha en fin helg!!

eastcoastmom sa...

Det där med att bar kunna köra automatväxlad handlar ju också om att här i USA finns knappt vanliga personbilar med manuell växel, så jag förstår att du inte kan. Men i Sverige när du är på besök kanske...
Tror att träden hade nån sjuka. Och jag tror stan kommer plantera nya, annars blir det nog ett fasligt liv i luckan!