torsdag, mars 24, 2016

Oj! Skärtorsdag!

Påskledig. Hade dålig koll men tydligen är barnen lediga från skolan imorron fredag. Så de har lite påskledigt (men ingen Annandag). Spring break är om några veckor, det har inget att göra med påsk här.

Have car will drive. Om vädret är ok kör Sonen till skolan. Oftast. Nu har han tydligen nån kompis som också kör till skolan på morgonen och kommer ungefär samma tid, så sen en vecka tar han bilen. Det är nåt med att inte vilja komma till skolan tidigt själv, men nu när en kompis kommer samtidigt. Yes. Tonåringar.

Springer igen. Efter nån vecka med sjukdom och ont i höften och lite varstans, provade jag att springa imorse. Nervös att det plötsligt skulle göra ont, men klarade mig. Det gick lååångsamt men jag sprang hela ming vanliga 10K-runda. Jag älskar ju att springa, håll alla tummar!

Snart hemma! Ikväll kommer Ironman hem igen, han reste till Texas i måndags. Nu när barnen är tonåringar funkar det ju bra att vara ensamförälder för det mesta, men för mig är det ju trevligt om maken är hemma. Dessutom ska han jobba hemma imorron fredag, toppen tycker vi allihop! (vi ser honom alltför sällan)

Inga kommentarer: