torsdag, mars 17, 2016

Hej torsdag!

Knasig mobil. Ungefär just här dog min mobil imorse, eller strax efteråt. Batteriet visade på 49% men telefonen tvärdog och vägrade vakna. Fick gå resterande väg utan att lyssna på nån podcast. 1 timme och en kvart. Suck!

Tandläkare. Rejäl bedövning hos tandis idag. Jag hade tid vid 11 och det är först nu på kvällen vid halv sex som det börjar släppa! Har inte vågat äta nåt heller, känner ju inte om jag råkar bita mig själv.

Lemon Poppy seed. Bakstuga här hemma, Dottern och hennes finlandssvenska kompis J har bakat lemon poppy seed muffins. Min absoluta favorit.

St Patricks Day! Idag är många klädda i grönt eftersom det är St Patricks Day, och everyones Irish on St Pat, som man brukar säga här! Det finns såklart många amerikaner med irländska rötter, många som firar med grön öl. Och vanlig öl.

Snö i helgen... Prognosen visar på snö söndag och måndag. Det kan bli allt mellan två och tjugo cm. Hoppas på så lite som möjligt. Såklart.

1 kommentar:

Annika sa...

Var det kallt och blåsigt? I sådana fall brukade min gamla iPhone dö också. De tål liksom ingenting. SÅ irriterande.
USCH vad det hände ofta för mig, rätt vad det var när jag fotade, eller lyssnade på ngt program, så dog luren. ARrrgggghhh...
har inte haft de problemen med min nya iPhone, jo en gång förresten. Tror det är ett äkta iPhoneproblem.
Ja, snö även här i helgen. Knasväder.
Önskar en fin helg!!