torsdag, februari 04, 2016

She´s a flyer

Flyer! I tisdags bestämde tränarna för cheer laguppställningen för lördagens tävling. Och eftersom en av lagets flyers inte kan vara med på lördag blev istället Dottern hux flux flyer... På en träning fick hon träna på numret de kommer tävla med, det som de andra flyers haft ett halvår på sig att få till, och hon fick till det direkt. Dessvärre blev hon tappad av sina bases och skadade en av sina fotleder, men hon är en trooper, det ska gå. Säger hon.

Snö på gång. Kanske blir det delayed starting time imorron eftersom det nog kommer snöa inatt och på morgonen. Ganska otroligt att vi inte haft några snödagar ännu, så jag är ok med vad det än blir.

Betyg. Igår kom betygen för second quarter, halvårsbetyget. Sonen håller ställningarna, bra där, det här året som ju är det viktigaste eftersom han är Junior. Och Dotterns betyg är bra de med, men eftersom hon är Freshman har hon nåt år på sig ännu.

Nagellack. Idag har jag målat naglarna, inte nån stor grej kan tyckas men för nån som bara orkar måla sina naglar sisådär fyra gånger om året så är det stort! Jag målar alltid själv hemma, inte på salong. Funderar alltid på varför jag inte gör det oftare, det är så snyggt med nymålade naglar.

3 kommentarer:

Desiree sa...

Kul och spännande för dottern som flyer. Målade naglar tycker jag också är fint. Jag brukar också måla hemma själv och brukar köra med genomskinliga eller väldigt ljusa lack som passar med allt och som inte heller syns på en gång om man får en flaga men ändå ger lite fin glans åt naglarna. Men mörka lack är också fina. Tyvärr håller det inte så länge 3-4 dagar innan någon lite flisa har lossnat. Men du som bor i USA där det inte alls är så dyrt att gå och få manikyr på salong kanske borde unna dig det någon gång i månaden. Det håller mycket bättre som man får gjort på salong. Jag gjorde French manikure nu i Florida med vanligt lack och det höll i princip nästan 3 veckor.
Kram!

Annika sa...

Häftigt och läskigt att vara flyer, tänker jag. Kan tänka mig att du är nervig ibland då de kastar henne.
Jag är som du, gör mina egens naglar. Har varit på mani endast ett par gånger. Brukar använda Essie-lacken, tycker om dem.
JR-year är tufft, och även SR året, tyvärr. De måste ju liksom hålla ställningarna till the bitter end...
Tyvärr.
Lite snö i luften här också...gotta deal. Men ni fick säkert detta mkt värre denna ggn.
trevlig helg!

eastcoastmom sa...

Det blir spännande att kolla tävlingen imorron...
Jo senior year kommer bli tufft, sonen kommer välja mest AP-kurser. Och betygen måste ju hållas uppe, du har så rätt.