tisdag, februari 02, 2016

Om Phil har rätt...

Blir det vår snart. Alltså murmeldjuret Phil, som varje år den 2 februari kollar om han kan se sin skugga eller inte. Idag kunde man inte se nån skugga på morgonen, vilket betyder att vi får en tidig vår. Hurra för det!

Mer om Groundhog Day på Wikipedia.

Min dag har bestått av tvätt, besök på stans återvinning och soptipp, vika tvätt, biltvätt, avgaskoll på Ironmans bil - måste göras på bilar som är några år gamla enl CT regler, handlat mat, bland annat. Yoga här hemma imorse. Matlagning.

My glam life.

2 kommentarer:

Taina sa...

Ja vi får väl se om Phil har rätt. För mig får det gärna bli mer vinter då den varit usel så här långt.

På tal om avgasprov, så skulle jag vilja att de gjorde en riktig bilbesiktning dessutom.

Glamma på du. Själv ska jag ta ett dunderpiller och lägga mig igen. Febrig, så tyck synd om mig...

Annika sa...

Jag tror på Phil iår. Det här är den knäppaste vinter jag kan minnas sen hit jag kom...