torsdag, februari 11, 2016

Sånt som irriterar tonåringar

Tonårssnack. Jag vet tonåringar, speciellt Dottern, som skulle få totalspel om jag försökte mig på att använda mig av deras slang. Som jag typ förstår. Men att prata så. Nä.

Värme i pjäxorna. Inför skidsemestern har Ironman installerat värme i mina pjäxor, samma system som han har sen flera år. Det är ett batteri som värmer sulan i pjäxan, fantastiskt skönt. Äntligen kan jag åka skidor utan att frysa tårna av mig!

Nu är det semester! Och Ironman dansade just in så glad efter jobbet, nu har han semester en vecka! Eller, han jobbar hemifrån imorron, men han slipper pendlingen till Manhattan, vilket är toppen.

No fashion guru. Bara att konstatera att vad mamma säger om mode det är lika med noll cool. Sonen frågar mig ibland om jag gillar vad han har på sig. Javisst säger jag. Never mind, säger han och frågar istället Dottern! Han lyssnar på vad hon tycker. Men inte mamma när det gäller kläder.

5 kommentarer:

Desiree sa...

Tonårsslang skulle jag absolut inte hänga med på. Denna lilla miniserie illusterar detta. Härligt med semester och med värme i pjäxorna. jag har inte värme i mina men de är vadderade med gosig päls.
Ni sticker vi iväg för en långhelg med skidåkning. :-)
Kram!

Miss Marie sa...

Haha, jag njuter så länge Alfred tycker jag är bäst i världen, jag vet att det kommer ändras! :) Värme i pjäxor låter amazeballs!

eastcoastmom sa...

Det ska bli så skönt med varma pjäxor! Har ofta såna där små engångs värmedynor, men det är knöligt tycker jag.

eastcoastmom sa...

Passa på och njut! Det blir andra tider senare...

Annika sa...

Just när jag använde ordet cray-cray så dog K lite...OCH även andra ord. Komiskt, komiskt. Det är svårt att låta bli då det retar dem ;-))))
SKÖNT med pjäxvärme. Ha så mysigt på er resa nu!