torsdag, oktober 01, 2015

Hej oktober!

Väntan på väder. Det är både en nor`easter och orkan på gång. Först nor`eastern, så kallas stora stormar utmed norra Atlantkusten här i USA, och Kanada. Sen är det orkanen Joaquin som verkar riktigt otäck, men meterologerna är osäkra på vilken väg orkanen kommer ta...

Bästa veckan. Enligt Dottern är den här veckan, Spirit Week, bästa hittills på high school. Hon har ju gått all in vad gäller de olika teman de haft, som Varsity Cheerleader ska man göra det. Idag skulle alla freshmen ha gula kläder, Dottern hade gul tutu (liten tyllkjol), neongul t-shirt, neongula korta träningstights och gula fjäderantenner i håret...

Turné på Post Road. Man hamnar alltid förr eller senare på Post Road om man ska nånstans här. Och om alla stopp ligger längs vägen gäller det att planera sina stopp väl. Idag tänkte jag till och började min runda söderut med tre stopp, sen tillbaka norrut och två stopp. Man måste också tänka till så man inte har ömtålig mat i bilen för länge, på sommaren har jag ibland med mig kyllåda i bilen.

Jeans. Idag hade jag jeans för första gången sen maj! Kändes konstigt att inte ha shorts eller klänning - jag föredrar klänning på sommaren - men ändå helt ok.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Hoppas ni klarar er undan värsta stormarna och att det inte orsakar så mycket förödelse. Härligt att få ta fram höstgarderoben. Jag har själv precis packat undan de sista sommarkläderna.
Trevlig helg.

Annika sa...

Tror inte J blir så farlig, han verkar dra ut över Atlanten istället, BRA det!
Nu regnar det som tusan här, kallt är det . Jag har på jeans jag med. Tänker lägga undan sommarkläderna nu. Känns fel med dem i okt iaf.
Spirit Week brukade K älska!! Så jag förstår fullt ut att din flicka gillar den massor!!
Trevlig helg!!

eastcoastmom sa...

Ja det blir nog inte mer sommarkläder nu. Skönt.
Och orkanen verkar ta en annan väg, jippi!

eastcoastmom sa...

Vi har bara 9C här ikväll!
Ja inga mer sommarkläder, nu vill jag ha koftor igen!