måndag, september 28, 2015

Expatlife: Spirit week

(kanske borde döpa om Expatlife till American Life, men det känns för begränsat.)

Det är Spirit Week på high school den här veckan. Idag var det pyjama day och Dottern hade nåt pyjamasaktigt på sig. Sonen brydde sig inte.

Varje dag har ett tema den här veckan. Imorron är det Twin Day, då ska eleverna klä sig likadant som en annan student. De andra dagarna har också teman. Alla cheerleaders måste ta Spirit Week på största allvar, så Dottern har en plan för veckan! Det innebär att mamman måste åka och köpa en gul tyllkjol och gula strumpor till Color War Day.

På fredag är det Homecoming, den dag man firar sin egen skola och en del fd elever kommer för att se den kvällens football game. Skolan har ingen homecoming dance, det är annars vanligt här i USA.

Med svenskt gymnasium i baggaget upplever jag det här med skräckblandad förtjusning. Å ena sidan kul, men å andra sidan överdrivet. Men nu är vi här så det är bara att gilla läget.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Hi hi vad ar det mer amerikaner och pjamas alltsa? Det finns nog inget folk som alskar sin pjamas mer an amrisar :-)
Bade kul med sadant har men ocksa en hel del job att fixa alla dessa outfits.
Kramar!

Annika sa...

Jag gillar den amerikanska skolandan!! Snacka om att de får den med sig tidigt i bagaget, school pride. OCH Homecoming week var ju såå speciell på HS. Karolina gillade den verkligen, och jag med. Hon fixade alla sina kostymer själv. Crazy hair day, pyjamasdagen etc etc. På Karolinas gamla HS har de parad innan homecoming football game, och sen på lördagen var/är det skoldans. K skippade dansen freshman year och sen JR year också. Men, jag lyfter på hatten åt att amerikanerna har dessa veckor, och sin enorma school pride!!
Nu går jag inte längre på HS homecoming game (amerikansk fotboll så inte min grej, och allra mins HS sådan då man ej längre har en elev på skolan, haha), ej heller gick jag på paraden i fjol...fast det borde jag göra, den är ju KUL!!!

eastcoastmom sa...

Här är det ingen som skäms för att visa sig i pyjamas minsann!

Anonym sa...

Jag tok gillar den amerikanska "go all in" andan. Inget lagom här inte. Så mycket kul som mina grabbar har hade inte jag när jag gick på gymnasiet.