tisdag, september 16, 2014

Morgonsol. Sen regnade det.

Skön morgon med sol mellan molnen över vattnet, klockan var bara 7.15. Det gick bra att springa idag. Konstigt det där, hur olika det kan kännas från dag till dag.

Sen regnade det halva dan och jag drog på regnstövlar och regnjacka och åkte iväg till vårt hus där jag hade träff med målaren. Av alla målare jag träffat på är nog det här en av de med bäst ideer. Och han gillar väggar målade helmatta, halleluja!, inte det minsta blanka alltså. My kind of guy.

Tog med Dottern till GAP efter skolan och köpte tre par svarta tights till henne, det är tydligen vad tonårstjejer lever i nuförtiden. Men ja, de passade otroligt bra. Och hey, billigare än Lululemon.

Imorron ska jag och Ironman träffa svenska vänner på besök inne i NYC, har bokat bord på en restaurang vi länge varit nyfikna på!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tack för att du svarade på mina frågor vid förra inlägget.Jag gillar att läsa din blogg! Va bra att du inte behöver rusa ut varje gång mäklaren kommer, fast egentligen kanske det är bäst att inte vara hemma? Vad duktig du är som springer nästan varje dag o så tidigt dessutom. Den tiden sitter jag med dagens första kopp kaffe och morgontidningen. Kul med ny restaurang! Mvh Eva i Dalarna

Annika sa...

Härligt med både sol och regn. Gillar morgnarna nu, så kyliga och friska, och sen blir det så varmt och behagligt framåt dagen.
Lululemon är lite väl överreklamerat, haha!! K har ju också en massa träningskläder i den stilen på college till de olika teaterklasserna tex. Vi handlar dem mest på Target :-)
KUL med ny restaurang i NYC. Du får berätta om den sen!

Desiree sa...

Vad skönt att du hann springa och komma ut en sväng innan det dåliga vädret kom. Så mycket spännande som händer i ert hus som sagt. Låter som du har en dag att se fram emot imorgon med den trevliga resturangen tillsammans med vänner.
Kram!

Marina sa...

En fantastiskt vacker bild!!

Steel City Anna sa...

Tänk att tights fick ett sådant uppsving! När jag var tonåring var det det töntigaste man kunde ha efter att ha spenderat hela barndomen i dem.

Vacker bild på havet!