torsdag, september 11, 2014

Back-to-school night


No sunshine. Ingen sol idag, bara moln, men konstigt nog varmare än det varit på flera dagar.

Back-to-school. Ikväll ska jag iväg på informationskväll i Sonens high school. Rektorn kommer prata och sen får man springa runt och träffa alla lärare som berättar om förväntningar och vad eleverna kommer studera.

Sneakers. Det vi verkar slita mest på i den här familjen är sneakers, eller gympaskor av olika slag. Båda barnen behöver nya, fötterna växer. Sonen springer ju mycket varje vecka - det blir säkert en bra bit över 80 km - och då ska man byta skor ofta.

9/11. Det är ju en dag ingen nånsin kommer glömma. Dottern har en kompis som inte kommer till skolan den här dagen, hennes pappa omkom i ett av Twin Towers, 32 år gammal. Så hemskt.

2 kommentarer:

Annika sa...

Vi hade sol igår, och så otroligt HETT. Inte skönt.
Back to School night, åååå no more for me...
Men jag tyckte det var KUL att gå på den i HS. SÅ himla välorganiserat med hur man gick till klassrummen, och så BRA info. Kan sakna det.
9/11, ja jag var ju här, mitt i det. Svärfar på Pentagon. Tre personer fr Reston dog i det plan som störtade in i Pentagon. För j-gt. Dagen sitter som ristad i sten för mig...

Desiree sa...

Här har det också varit riktigt grått och regnigt idag. Rena rama hösten. Jag trivs bäst i sneakers, skönaste skorna som finns. Ni är ju en sådan sportig familj så det är klart att det slits och behövs nya med jämna mellanrum. Ha en bra och trevlig Back to school night.
Trevlig helg