onsdag, oktober 09, 2013

Host, host, host...

Det är ett fasligt hostande på Sonen, såhär i slutet på förkylningen. Jag erbjöd mig att skriva en lapp så han skulle slippa gymnastiken i skolan idag - då blir ju hostan bara värre - men han var så eländig stackarn, att jag gav efter och sa att han kunde vara hemma idag.

En mycket lättad kille har tagit det piano hemma. Hostat en del förstås, men jag tycker mindre än han gjorde de senaste dagarna.

Nu kom vi just tillbaka från tandregleringen och han säger att det redan gör ont av den nya tandställningen. Vilken i ordningen vet jag inte. Han har haft många. Men jag tror vi ser slutet av tunneln.

Och ja just det, glass fick han som uppmuntran efteråt. Citronsorbet.


4 kommentarer:

Desiree sa...

Jobbigt med hosta. Hoppas han snart slipper den. Nu verkar det vara mycket höstförkylningar som går.
Kram!

eastcoastmom sa...

Han är ganska ok. Egentligen.

Annika sa...

Karolina hostar också som besatt efter sin förkylning. Lite jobbigt det där. Bra att din kille kunde vara hemma idag.
OCH nu känner jag att jag också börjar bli lite snuvig. OH well.
Men det är ju den tiden på året.

Martina sa...

Hoppas han snart kryar pa sig.
Tandregleraren, dit ska vi i morgon...
Kram