torsdag, juli 04, 2013

Independence Day

Fireworks at the beach. Igår kväll var det fyrverkerier vid stranden, 30 häftiga minuter över havet. Gillar traditionen att först grilla hemma - nu hos våra bästa grannar - och sen gå för att se fyrverkeriet. Som vanligt en skön blandning av nationaliteter när vi träffas, amerikaner, tyskar, svenskar och finnar.

Soligt värre. Solen strålar från en klarblå himmel, perfekt fjärde juliväder. Men när jag sprang imorse var det 88 procent luftfuktighet, som att springa i sirap. Hur Ironman lyckades cykla tre timmar förstår jag bara inte...

Laid-back style. Något jag verkligen gillar med vår lilla stad i CT är den sköna stil många har här, laid-back utan att vara sloppy. Jag trivs i flipflops och klänning på sommaren, här passar jag in. I Madrid är det betydligt mera uppklätt, och barn i matchande kläder.

One week to go. En hel vecka kvar på vår semester här. Bra det men jag vet att tiden kommer gå fortare än fort!

3 kommentarer:

Desiree sa...

Happy 4th till er. Lite småtrist att det inte blev något firande för oss i år men det får vi ta nästa år istället. Jag har tyckt att vår sista vecka här har gått otroligt snabbt. Första veckan kändes som vi hade väldigt mycket tid och nu har vi plötsligt bara en dag kvar.
Kram och fortsätt njuta av allt.

Annika sa...

Gillar fjärde juli!
SÅ mkt.
Vi kom inte iväg till den sjö här i Reston där de skickar iväg fyrverkerier, men det gör inget.
Det small och brakade överallt av smällare och mindre pjäser.
Ja, det var hett igår, mkt fuktigt.
Njut av sista veckan i CT. Blir det sverige sen?
Kram!

eastcoastmom sa...

Desiree: ja sista veckan rusar alltid iväg!

Annika: Vi är i Madrid tre dagar för att tvätta och packa om, sen Sverige en månad.