tisdag, juli 02, 2013

Dessa raringar fick mig att svettas

Jag har aldrig gillat att springa när det är varmt och fuktigt ute men nu har jag ändå gjort det.

Med de här nya raringarna sprang jag 10K imorse, strax efter sex. Med en luftfuktighet på 85 procent var jag snart dyngsur, rent ut sagt. Men jag gjorde det.

Och skorna. Satt som gjutna och var fjäderlätta.

Nu är barnen på camp för andra dagen, Dottern på tumbling/cheer och Sonen gör parcour. Planen var att de skulle göra halvdagar men de gillade det så mycket igår att de ville göra en heldag idag!

2 kommentarer:

Annika sa...

DET är tufft att springa i luftfuktigt väder, verkligen.
PUST!! Bra jobbat!
Dina skör är skitsnygga. Jag behöver nya PW-dojjor så jag ska ta mig en titt på dina finingar.
Det ÖSREGNAR i DC när jag skriver detta.
SÅ jävla less på detta väder. Regn varje dag, grätt och overcast.
USCH!!!
Varmt och fuktigt, visst. Men bara detta tråkväder HELA tiden.

Anonym sa...

Wow I am so impressed - I really want to get back into running, but think I am a long way off 10K... congratulations!

Regan