måndag, maj 06, 2013

Planering av chokladkalas

Så har vi börjat planera Dotterns födelsedagskalas som hon har på fredag, temat är choklad. Tänkte oss chokladprovning, doppa jordgubbar och marshmallows i smält choklad och såklart ska tårtan vara en kladdkaka, riktigt lent chokladig. Och lite annat.

Annat. Dottern är helt besatt av den här videon och låten. Hon sitter framför datorn med ett uppochned vänt plastglas, trummar och sjunger. Det låter riktigt bra!

Maken har rest till London på några dagar, hoppas han kommer hem med nya Vanity Fair till mig och Top Gear till Sonen.

5 kommentarer:

Cari sa...

Choklad - det kan inte bli fel. (Skulle vara att det är alldeles för varmt hos er och att all choklad smälter).

Annika sa...

OCH den filmen är såå bra, tycker jag. Pitch Perfect!!!
Karolina och hennes kusin Ebba grejar också plastmuggslåten.
DET krävdes träning.
Du har sett filmen va? Riktigt BRA!!!

Chokladkalas, låter härligt!!!

Anne sa...

Mmmmmm, det där kalaset låter helt i min smak. Kan inte bli annat än succé med chokladkalas!

Desiree sa...

Välkommna hem tillbaka till Madrid. Mmmm låter riktigt gott med choklad temat. Det lär garanterat bli en bra födelsedag är jag övertygad om.
Kram!

Anonym sa...

Hej, jag är en liten smygande läsare här inne hos dig. Brukar lurka runt på diverse utlandssvenskars sidor för att få min dos av kulturkrockar och världsbetraktelser från svenska ögon. Och nej, vi kommer aldrig flytta från Stockholm...

Angående länken till Pitch Perfect, så har jag tidigare undrat om den inte är inspirerad av denna: http://www.youtube.com/watch?v=fQoCEvVL57E Vad jag förstått (lurkar där också) så är den amerikanska acapella-scenen hyfsat tajt, och Erato's Robyn cover har uppmärksammats även i USA.

/Sara