fredag, maj 24, 2013

Crumb cupcakes

Jodå hon bakade igår, Dottern. Den här gången gjorde hon Crumb Cupcakes, helt ljuvligt goda.

Tänker skryta lite om hennes bakande: nu kan hon så mycket att hon vet saker som att man bör sikta florsocker och kakao, och igår visade hon äggen hon vispat och sa att "men de kan ju inte bli vita för man skulle vispa bara äggen, utan socker!". Och hon tar fram smöret en stund i förväg för att det ska mjukna, när det behövs. The list could go on.

Nu har vi just kommit hem från IKEA, barnen och jag. Frågade dem igår om de kunde tänka sig att åka dit efter skolan en snabbis, äta köttbullar till middag och sen handla lördagsgodis... Nu finns det lösviktsgodis här på IKEA. Toppen tycker de här två expatbarnen.

Jag och Ironman ska istället grilla lax och äta sallad. Och dricka svalkande vitt.

Då tar vi helg!


5 kommentarer:

Gabriella Kruger sa...

Jag vill oxå åka till IKEA!!!!! :( Men det blir lite långt. Jag tror närmaste är Dubai!

Susanne sa...

Trevlig helg!

Charlie sa ... sa...

Vad duktig hon är! Ser såå gott ut.

Skön början på helgen.

Kram

Anonym sa...

Vad kul att dottern är så pysslig och duktig i köket! Jag tror att min åttaåriga dotter hittar bättre i köket än min man vid det här laget...

Jag har planerat in en Ikeasväng nästa vecka, tänk om jag har sån tur att de har riktigt godis! Hoppas!!

eastcoastmom sa...

Familjen Kruger: Åh jag vet hur det känns, hade svår IKEA-abstinens då vi bodde i Brasilien!

Susanne: Tack. Hoppas ni får en bra långhelg.

Lotta: Dom var fantastiska! Bästa cupcakes hon bakat!

Familjen Lalloo: Maken här är jättebra på att laga mat, vi gillar alla matlagning här i familjen! Håller tummarna för att plockgodis kommit till ert IKEA, det fanns en del bra sorter!