tisdag, november 13, 2012

Planning for midterms

Jaha. Nu har barnen fått sina provscheman för midterms, som alltså är sista dagarna i november och första i december.

En vecka med prov i alla ämnen.

Försöker att inte stressa för mycket över det här. Barnen har gjort sina läxor på ett bra och genomtänkt sätt under hösten, läxprov och mindre prov har gått bra. Man får förutsätta att de faktiskt lärt sig en massa och kommer ihåg.

Imorgon är det generalstrejk här i Spanien. Vilket troligen innebär kaos i trafiken eftersom kollektivtrafiken inte kommer fungera som vanligt. Sonens lacrosse är inställt pga strejken, och frågan är om Ironman lyckas flyga till Moskva som planerat. Skolbussarna kommer inte köra, men jag skjutsar ju våra kids anyway.

Får se vad det blir av morgondagen helt enkelt.

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Intensivt för dem i skolan nu! Tycker de är jätteduktiga.

Jaha, så lite strejk mitt i allt. Hoppas det blir kortvarigt.

Kram

Charlie sa ... sa...

Intensivt för dem i skolan nu! Tycker de är jätteduktiga.

Jaha, så lite strejk mitt i allt. Hoppas det blir kortvarigt.

Kram

Desiree sa...

Låter jobbigt med dessa midterm exams men dina barn verkar vara väldigt dukiga och ha koll på läxor och allt så det ska nog gå bra även om jag kan tänka mig att det är en jobbig vecka mentalt.
Hoppas att strejken inte blir långvarig.
Kram!

Annika sa...

Midterms är aldrig roliga.
ALL lycka till till de små!